Ajmo ovako, najlaksi primjer je moja astra:
H7 kratko
H3 dugo
Stavio sam xenon:
H7 kratko Xenon
H3 dugo obicna zarulja
Stavio sam leće, a H7 je prevelika zarulja za leće:
H1 kratko xenon
H3 dugo obicna zarulja
-----------------------------------------------------
Kod H4 zarulje, koja se inace jako rijedje koristi na novijim automobilima imamo ovo: H4 zarulja u sebi ima 2 niti. Jedna je za dugo, a druga za kratko svijetlo.
Kada upalimo dugo svijetlo, kratko svijetlo se gasi, odnosno nit za kratko svijetlo se gasi. Tko ne vjeruje neka ispred zida proba pa ce vidjeti da jedan dio fara se iskljuci i svijetlost se prebaci prema gore, odnosno neka gleda u far dok netko blica.
E sad. Kada kupimo H4 Xenon:
Ako je normalna xenon zarulja onda je KRATKO XENON, a DUGO ŽUTO OBIČNO SVIJETLO.
Ako je BiXenon(sama rijec govori BI), onda je i dugo i kratko xenon. U jednoj zarulji naravno. Kada "okinemo" dugo svijetlo onda jedan mali relej prebaci struju sa one niti(nazovimo je nit jer je lakse razumijeti, iako xenon nema zarnu nit vec plin u ampuli, al' o tom drugom prilikom) od kratkog xenona na nit od dugog xenona.
To je dobro jer se ne moraju koristiti 2 balasta za jedan far, vec se jedan koristi simultano, malo za dugo malo za kratko. Naravno, nikada istovremeno, ali to je i dobro jer ni normalna H4 zarulja nema upaljena kratka svijetla dok gore duga(ko ne vjeruje neka provjeri).
To su sve ovi nasi made in Čajna sistemi. Na tvornickim postoji zakretna leća koja kada "okinemo" dugo svijetlo, "zakrene" svijetlost prema gore i nista se ne pali gasi itd. Nema "skljocanja" sa xenonima i slicno. Al' tko ima love za X6...
Eto nadam se da smo sad sve rijesili.
P.S.: Znam sto govorim, ugradio sam ih brdo.