Stranica: 1/3.

Chip tuning ilitiga chipanje

PostPostano: 15 ruj 2008, 23:29
Postao/la DanielST
CHIPTUNING I UPRAVLJAČKA KUTIJA (ECU)

Upravljačka kutija motora (ECU) je zadužena za ispravan rad motora, tj ona kontrolira i upravlja sa svim važnim parametrima motora. Ona regira na svaku promjenu pritiska na gas i u odnosu na vanjske parametre, npr. vanjska temperatura, tlak zraka, temperatura motora... koje tijekom vožnje prima kroz različite senzore koji sa velikom preciznošću prikupljaju te podatke te ih šalju u ECU i time prilagođava i kontrolira rad motora u nastalim uvjetima.

Kako?
Svi ti podaci se memoriraju u jednom čipu. ECU sve te podatke uspoređuje sa svim tvorniči zadanim parametrima koji određuju ubrizgavanje goriva, paljenje, pritisak turbine i Lambda sondu.Točka paljenja se određuje prema opterećenju motora i vanjskim parametrima. Dalje se prema optimalnoj količini goriva i optimalnoj točki paljenja proračunava optimalni pritisak turbine.

Kroz ciljano kompjutersko programiranje naravno unutar područja tolerancije (zadanog tvornički) ti se parametri mijenjaju tako da maximalna snaga i maximalni okretni moment uz obaveznu potrebu za dugi vijek trajanja motora i minimalnom potrošnjom goriva stoje u najpovoljnijem odnosu za određeno vozilo.

Kroz to se dobiva povećana snaga motora, a pogotovo pojačani okretni moment. Pojačanje snage je između 20-40% kod turbomotora odnosno između 8-12% kod ostalih, a to se odražava kroz bolje ubrzavanje i nešto veću krajnju brzinu. Motor je puno "življi" i snažniji s time da je vijek trajanja motora i njegovo svakodnevno korištenje uz redovito servisiranje (kod kvalitetnog tuninga) jednak kao kod serijskog motora


zaključak: uz iste uvjete(način) vožnje vijek trajanja motora ostaje isti, potrošnja goriva čak i manja, ali uz znatno bolja ubrzanja i krajnju brzinu.

DODATNI UPRAVLJAČKI MODUL ILI CHIPTUNING - ŠTO JE BOLJE?

Povećavanje snage kod turbo diesel motora je vrlo popularna tema. Na tržištu postoji veliki broj raličitih ponuđača i proizvoda za tuning. To dovodi do zbunjenosti kupaca koji ne znaju za kojeg ponuđača i proizvod bi se odlučili, jer ne znaju prednosti ili loše strane raličitih proizvoda.

U principu postoje dva osnovna tehnička rješenja koja dovode do pojačanja snage motora:


1. dodatni upravljački modul-tzv. powerbox
slika
Takav se modul preko konektora spaja na instalaciju automobila prije upravljačke kutije. On je spoj između uprav.kutije i njezinih perifernih dijelova(senzora).
Rezultat ugradnje takvog modula je povećana snaga i okretni moment motora, ali kakve su posljedice?
Tako ugrađen modul poboljšava performanse motora, ali istovremeno u različitim režimima vožnje šalje krive podatke u ECU. To se dešava zato što je modul samo distributer parametara prema ECU, ali ne može ih uspoređivati sa vanjskim parametrima i prema njima usklađivati rad motora. Najčešća greška je informacija iz modula za premalom količinom goriva koju onda upravlj.kutija ispravlja, ali to ima za posljedicu promjenu informacija o količini zraka, početku ubrizgavanja...odnosno nepravilan rad motora, npr.j ako pojačana emisija ispušnih plinova, veće termičko opterećenje motora i moguće "cukanje "u vožnji. Posljedice mogu biti: smanjen vijek trajanja motora, povećana potrošnja goriva, pojačani dim iz auspuha, prijevremeni kvar katalizatora...
Takav modul sa danas vrlo lako može naručiti poštom i svatko ga može sam ugraditi ali nema načina potpuno ga prilagoditi i uskladiti sa motorom.


2.modifikacija serijskog ECU-a- chiptuning
slika
ECU motora radi sa jednim extremno kompliciranim i inteligentnim software-om koji upravlja sa svim parametrima i podacima da bi motor radio uravnoteženo. Osim toga ima i funkciju kontrole kako bi zaštitila motor od šteta koje bi nastale nepravilnim radom. Stručno napravljeni software omogućava da uz više snage funkcionira i serijski postav kontrole svih važnih funkcija ECU-a. To znači da takav motor može bez problema (grešaka) proći sva potrebna testiranja npr.ekotest. Zbog veće iskoristivosti motora moguće je i smanjenje potrošnje goriva i do 10%.
Nažalost na tržištu postoji zaista mnoštvo neozbiljnih ponuđača raznoraznih rješenja za povećanje snage motora pa je kupcu zaista teško odabrati pravoga. Ovakve zahvate ne može raditi nestručna osoba jer samo uz provjerenog tunera sve prednosti tuninga mogu biti iskorištene, a bez posljedica na vijek trajanja motora i vozila.

CHIPTUNING - ŠTO SE ZAPRAVO IZA TOGA SKRIVA

Kao što već znamo kod današnjih modernih motora sa unutrašnjim izgaranjem svi parametri vezani za pravilan rad motora su kontrolirani od strane ECU-a. U stvari radi se o jednom malom kompjuteru, ali sa vrlo velikim mogućnostima, koji prima sve podatke od svih senzora koji su na njega spojeni. Nakon obrade tih podataka šalje ih prema motoru, npr. prema sustavu za ubrizgavanje goriva , sustavu za paljenje i sl.
Chiptuning je zapravo novo podešavanje (optimiziranje) tih parametara što kroz izmjenu kompjutorskog programa vodi do izmjene parametarskih tabela (3D mapa). Koji se parametri mijenjaju ovisi najviše o tipu motora. Najčešće se radi o količini goriva koje se ubrizgava, o pritisku turbine kod turbomotora, ako se radi o benzinskom motoru o točki paljenja, a ako se radi o diesel motoru o točki ubrizgavanja. Međutim to nije sve jer se konačno precizno podešavanje definira kroz podešavanje još puno ostalih parametara.
Rezultat takvog podešavanja najuočljiviji je kod turbo motora.

Povećanje snage između 20-40 % i značajno poboljšanje okretnog momenta postiže se bez problema, što se primjećuje pogotovo kod ubrzavanja, a utječe i na povečanje krajnje brzine.
Najvažnije je da u normalnom režimu vožnje ne dolazi do povećanja potrošnje goriva, naprotiv pod jednakim uvjetima korištenja kao prije tuninga potrošnja se smanjuje čak od 0,5 do 1 litre na 100 km. To je informacija dobivena od naših kupaca. Kod motora bez turbo punjača su mogućnosti povećavanja snage naravno puno manje, realno između 5 i 7 %, pa su prema tome i rezultati povećanja okretnog momenta puno manji. Svi programi sa svojim kontrolnim 3D mapama, a ima ih oko 180 i sa svojim varijablama, ima ih oko 4000, su memorirani na jednom chipu (eprom). Memoriranje podataka na jedan čip može se napraviti samo jednom, a nakon toga podaci se na tom čipu više ne mogu mijenjati.

CHIPTUNING - ZAŠTO NE KOD PROIZVOĐAČA?

Zbog toga što proizvođač vozila koji svoja vozila prodaje po cijelom svijetu mora zadovoljiti različite uvjete korištenja u pojedinim državama,npr: kvaliteta goriva, emisija ispušnih plinova, različite vanjske temperature, preveliki servisni intervali, različiti uvozni i uvjeti osiguranja vozila koji ovise o snazi motora.
Ukratko mora napraviti puno kompromisa u motoru i u upravljačkoj jedinici. Zbog takvih ograničenja svaki proizvođač u serijskoj proizvodnji proizvede jedan vrlo konzervativan proizvod koji može bez dodatnih zahvata zadovoljiti uvjete na većini tržišta. Upravo iz tih razloga tuneri u mnogim zemljama uspješno rade svoj posao.
Zahtjevi za tuningom stalno rastu, jer zapravo omogućavaju kupcima da voze automobil sa karakteristikama koje su stvarno željeli.

I NA KRAJU, KOLIKO TO SVE KOSTA?
Modifikacija serijskog ECU, tj. remapiranje, se naplacuje od cca. 300E pa zna doci i do cca. 500E. Ovo govorim iz iskustva i za osobe koje znaju sto rade(necemo reklamirati ovdje). Vrijeme chipanja nije bas 5min. Moze trajati 2-3 sata bez problema.
Powerboxovi se mogu nabaviti po manjim cijenama(nekad i duplo manjim, zavisi od slucaja do slucaja), ali su daleko losije rijesenje(ovo je moje misljenje da nebi bilo svadjanja poslije jer naravno da ocekujem komentar na sve ovo) od remapiranja serijskog ECU-a.

Dio teksta je c/p, dio teksta sam ja pisao, a vi se slobodno nadovezite na temu, ukoliko netko ima nesto za ispraviti, ima neko iskustvo itd.
8-)

Re: Chip tuning ilitiga chipanje

PostPostano: 27 tra 2009, 15:42
Postao/la Alessan
DanielST je napisao/la:Povećavanje snage kod turbo diesel motora je vrlo popularna tema. Na tržištu postoji veliki broj raličitih ponuđača i proizvoda za tuning. To dovodi do zbunjenosti kupaca koji ne znaju za kojeg ponuđača i proizvod bi se odlučili, jer ne znaju prednosti ili loše strane raličitih proizvoda.

1. dodatni upravljački modul-tzv. powerbox
slika
Takav se modul preko konektora spaja na instalaciju automobila prije upravljačke kutije. On je spoj između uprav.kutije i njezinih perifernih dijelova(senzora).
Rezultat ugradnje takvog modula je povećana snaga i okretni moment motora, ali kakve su posljedice?

...

Povećanje snage između 20-40 % i značajno poboljšanje okretnog momenta postiže se bez problema, što se primjećuje pogotovo kod ubrzavanja, a utječe i na povečanje krajnje brzine.

I NA KRAJU, KOLIKO TO SVE KOSTA?
Modifikacija serijskog ECU, tj. remapiranje, se naplacuje od cca. 300E pa zna doci i do cca. 500E. Ovo govorim iz iskustva i za osobe koje znaju sto rade(necemo reklamirati ovdje). Vrijeme chipanja nije bas 5min. Moze trajati 2-3 sata bez problema.
Powerboxovi se mogu nabaviti po manjim cijenama(nekad i duplo manjim, zavisi od slucaja do slucaja), ali su daleko losije rijesenje(ovo je moje misljenje da nebi bilo svadjanja poslije jer naravno da ocekujem komentar na sve ovo) od remapiranja serijskog ECU-a.


Pozdrav svim članovima, imam nekoliko pitanja vezana uz ovu tematiku (na dio je već odgovoreno u postu), dakle, krenimo...

Preko frenda u Švedskoj si mogu nabaviti pouzdan sustav tuniranja turbo-dizel motora, ali nisam siguran koliko se to isplati i da li je zakonom dozvoljeno... Mislim, ugradnja je jednostavna, kutija koja se konektorima spoji u motor, nije problem, ali je li legalno?

Inače, stvar je strašna, pošalju mi model (kutiju) koja odgovara mom autu i garantiraju povećanje od 20KS (sa 105 na 125) i 40 Nm (sa 200 na 240Nm) veći okretni moment.

Uglavnom za sve turbodizelaše imaju komplete koji dižu snagu motora za 20-30 KS-a, sasvim sigurno testirano i to...

Pitanje je samo da li mi se isplati lupiti par tisuća k(r)una za to, ako se ne varam cijena bi bila oko 4.000 Kn.

Ima li tko iskustva s takvim zahvatima i koliko je koštala neka procedura koja bi donijela ovakve rezultate? Koliko bi vi bili spremni platiti za dodatnih 20 ili 30KS-a?

Re: Chip tuning ilitiga chipanje

PostPostano: 27 tra 2009, 15:44
Postao/la hrđa-tg
Prvo se predstavi u novi članovi pa čemo ti pomoč ;)

Re: Chip tuning ilitiga chipanje

PostPostano: 27 tra 2009, 16:04
Postao/la Alessan
hrđa-tg je napisao/la:Prvo se predstavi u novi članovi pa čemo ti pomoč ;)


U pravu si :) Idem baciti pogled

Re: Chip tuning ilitiga chipanje

PostPostano: 25 stu 2009, 21:45
Postao/la jenny
chip tuning ti je sad u modi i glasi kao siguran način podizanja snage i okretnog momenta ukoliko se to kvalitetno napravi...
znači tebi bi se taj sustav definitivno isplatio (kad i ako nađeš klijentelu) već nakon 2 ili 3 mušterije...

baš sam gledala sebi za Hondu koliko dođe chip-anje kod gabreka (povećanje snage za 15 KS i ne sjećam se koliko momenta) i došlo bi me oko 3800 kn

Re: Chip tuning ilitiga chipanje

PostPostano: 25 stu 2009, 22:57
Postao/la DarioGTI
da se mene pita: chip? DA! ali samo za turbake....

nevidim isplativost u 15ks za 3800kn....
bolje izraditi komplet inox ispuh sa vecim fijem i poliranim cijevima, i uz to fin i dobar usis! (po meni :D )

Re: Chip tuning ilitiga chipanje

PostPostano: 26 stu 2009, 16:44
Postao/la frenky_111
Slažem se sa Dariom.....po meni je to više i za diesele da mu da više nm a manje troši..... :D

Re: Chip tuning ilitiga chipanje

PostPostano: 28 stu 2009, 12:50
Postao/la DanielST
Ne mora biti za diesela. Bitno je samo da je T. ;)

Re: Chip tuning ilitiga chipanje

PostPostano: 28 stu 2009, 13:00
Postao/la 1mario1

Re: Chip tuning ilitiga chipanje

PostPostano: 28 stu 2009, 13:08
Postao/la frenky_111
Ma znam daniel......sad moj frend planira stavit isto chip na suzukia sx4 ima 1.9 jtd 120 ks a dobio bi 170 ks......aj još razmišlja :D :D