Da bi se zapalilo bilo što na svijetu potreban je (osim goriva) kisik. U kemiji se inače proces gorenja zove oksidacija pa je valjda jasno da bez kisika nigdje ne idemo. S istom količinom goriva možemo dobiti male vatrice ili veće bombe, sve ovisi o količini kisika.
Sad kada to znamo možemo zaključiti da je motoru da bi radio, kisik jednako važan koliko i gorivo.
Što je to u stvari N2O (dušikov oksid)....
To je nezapaljivi, bezbojni plin kojeg neki možda znaju kao "smiješni plin". U manjim količinama izaziva histeričan smijeh, a ako nam ga već nije dao lokalni zubar, mogli smo ga vidjeti u crno-bijelim američkim filmovima kako ga isto koristi "čovjek u bijelome".
A, sada o njegovoj primjeni na vozilima. N2O se koristio još u Drugom svjetskom ratu u borbenim avionima kao sredstvo koje trenutačno povećava snagu i do 100%!
Ali do automobilske upotrebe smo trebali pričekati još 30-ak godina kada su se u Americi pojavile prve kompanije koje se bave ugrađivanjem N2O u automobile.Ako znamo da se u N2O nalazi dvostruko više kisika nego u atmosferskom zraku onda znači da će dati duplo više snage nego zrak uguran pod istim pritiskom. Ali, kako zrak ne možemo gurati pod istim pritiskom kao i dušikov oksid (70 bara) jer se gorenjem kisika (pri eksploziji smjese) oslobađa prevelika temperatura i motor se počne pregrijavati, ugradnja boca s N2O je jedino rješenje za kratkotrajno snažno povećanje snage.
Dušik (iz N2O) ima osobinu apsorbirati velike količine topline i time ne dolazi do pregrijavanja motora. Upotreba nitra u motoru je relativno jednostavna. Kod motora s rasplinjačem, prije leptira stavlja se brizgaljka koja pritiskom na dugme pušta nitro koji se u miješa s gorivom i čini željeni učinak. Ovo je najjednostavniji i najjeftiniji načini. No (čudom) daje i najmanje rezultata.
Postoji I ugradnja nitra s izravnim ubrizgavanjem gdje se u istu brizgaljku s gorivom gura i N2O. Ovisno o broju cilindara i kubikazi motora nitro daje dodatne konje. Kod četverocilindričnih to je 50-60 dodatnih KS, kod šesterocilindričnih 75-125 KS te osmerocilindričnih koji mogu postati snažniji od 200 do nevjerojatnih 500 KS!
Konačan rezultat ovoga je moguće povećanje snage do 100%, ali uz potpune modifikacije motora. Najčešće se koristi sistem koji daje 25-30% povećanje snage jer tada nisu potrebne nikakve izmjene na motoru. Naravno motor ne smije biti izložen ovoj torturi duze od 15-ak sekundi, a preporučuje se i uključivanje sistema tek iznad 2500 o/min radi bolje iskoristivosti.
Ovo je vjerojatno najisplativiji način povećanja snage ako se uzme u obzir uloženo- dobiveno. No, koliko će vaš motor trajati nakon nekoliko desetaka (stotina) puta što ste pritisnuli crveno dugme, to je na vama.